2-8-11

Idag vare snödag, vilket var väldigt töntigt om ni frågar mig, vädret igår sa att det skulle komma mellan 4-6 inch snö + massa vind och massa vind i Nebraska betyder MASSA VIND det är inte lika som i Sverige. Iaf de sa att det antagligen skulle bli 10 start. Skolan ringde igårkväll o sa att det bli 10 start, och vid kl 8 ringde de o sa att det inte blir nån skola, eftersom att det är för farligt att färdas på vägarna.
Det är endast nån inch och det blåser svagt. Förstår verkligen inte varför vi inte hade skola för vi har hafrt skola betydligt värre dagar än den här. Men jag klagar inte, tar gärna snödag betydligt fler dagar innan skolan slutar!

Iaf, har inte haft några läxor idag heller, så dagen har varit ganksa meningslös, men fick prata med BÄSTA NATALIE idag så lite bra blev det ju iaf. Men sen så bestä,de sig vårat internet att inte funka så har inte kunnat skriva tidigare.

Igår så hade vi science fair på skolan, är så glad att jag inte behöver göra det i Sverige!
För er som inte vet vad science fair så ska jag försöka förklara, är dock väldigt svårt att förklara så får väl se om ni förstår.

Alla elever som har en "science" klass måste göra ett arbete om något som de ska testa och sedan berätta för dommare och eleven med "bästa" experimentet vinner. En av mina vänner gjorde ett experiment om pengar.
Är det mest bakterier på mynt eller på papperspengar?
Man skriver en hypotes, och slutsats och så vidare om det. Man skriver en bunt med papper där det står utförligt hur man gick till väga som man ger till domarna och man gör också en "backboard" (stor tavla med info) det det står sammanfattat vad man har gjort.


Längtade hem väldigt mycket idag också, antagligen för att jag inte hade något att göra o blev väldigt uttråkad. Men det hjälper alltid lika mycket att lyssna på Hannah Montanas, Been here all along och Joshua Radins I'd rather be with you.

SEE YA!!


Kommentarer
Postat av: Ewa

Ahhh, det här har jag längtat efter ;-), uppdatering alltså. Här har det inte varit snödag trots massa nysnö och det var nog lite blåsigt också, i alla fall på morgonen. Take care (tränar inför kommande tider

;-))

2011-02-09 @ 06:38:52
Postat av: NATALIEGOESAMERICAN

ååh du är BÄST!

inte lyssna allt för mycket på ledsam musik :) <3<3

2011-02-10 @ 17:14:20
URL: http://nataliegoesamerican.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0